نیروی دریایی سپاه: شناور خارجی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس را توقیف کردیم (یکم مرداد ۱۴۰۳) نگرانی سخنگوی «گوترش» از حمله اسرائیل به یمن حمله اسرائیل به خان‌یونس ۷۰ شهید و بیش از ۲۰۰ مجروح برجای گذاشت (یکم مرداد ۱۴۰۳) ایروانی: ایران کاملاً متعهد به کمک به راه‌حل سیاسی بحران سوریه است آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) لحظه انهدام جنگ‌افزارهای متجاوز صهیونیستی از سوی قسام پزشکیان: حساب مردمی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست حملات سنگین مقاومت لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی + فیلم (یکم مرداد ۱۴۰۳) حمله وزیر تندرو رژیم صهیونیستی به ارتش اسرائیل فرماندار یک ایالت آمریکا: «ترامپ» یک جنایتکار، مرتکب تجاوز جنسی و دروغگوی مادرزاد است العربیه مدعی توقیف نفتکشی باپرچم «توگو» در ۶۱ مایلی بوشهر شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) اردوغان و بشار اسد دیدار می‌کنند؟ سرلشکر سلامی: از طرح انزوای دشمنان خارج شده‌ایم اوکراین به بزرگترین پالایشگاه نفت روسیه در دریای سیاه حمله پهپادی کرد وزیر ارشاد درباره استخدام برادرزاده‌اش در وزارت بهداشت توضیح داد دادگاه عالی هند، قانون ایالتی تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان را رد کرد عملیات زمینی جدید ارتش رژیم صهیونیستی در شرق خان‌یونس آغاز شد گفت و گوی تلفنی نخست وزیر ژاپن با پزشکیان کمیسیون امنیت ملی مجلس با برخی گزینه های وزارت امور خارجه مخالفت خواهد کرد ظریف: آماده گفتگو مطابق با برجام هستیم
سرخط خبرها

وزیر نفت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم| بدهی ایران به ترکمنستان تسویه شد+ فیلم

  • کد خبر: ۱۶۷۰۷۵
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
وزیر نفت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم| بدهی ایران به ترکمنستان تسویه شد+ فیلم
وزیر نفت گفت: طی ۲۰ ماه و در سه قسط، اصل بدهی به ترکمنستان را تسویه کردیم.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد اوجی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره تعاملات حوزه انرژی میان ایران و ترکمنستان، اظهار داشت: ترکمنستان چهارمین قطب گازی جهان است و دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود بحث تسویه بدهی مربوط به واردات گاز از ترکمنستان در دوره‌های قبل را پیگیری کرده است. خوشبختانه با تدابیر خوبی که اندیشیده شد، ظرف همین مدت ۲۰ ماه، در سه قسط مطالبات طرف ترکمن را به‌طور کامل پرداخت کردیم و اصل بدهی تسویه شده است.

وزیر نفت افزود: از ابتدای دولت سیزدهم ملاقات و مذاکراتی با طرف ترکمنی داشتیم و قضیه مبادله (سوآپ) گاز را در سال ۱۴۰۰ و در نخستین سفر خارجی من به ترکمنستان پیگیری کردیم که سال گذشته این میزان به دو برابر از خاک ایران به‌سمت آذربایجان رسید.

اوجی با بیان اینکه مذاکراتی با طرف ترکمنستانی برای احیای قرارداد‌های گذشته در حوزه واردات و تجارت گاز صورت گرفته است، یادآور شد: ایران با داشتن دومین ذخایر گاز جهان متاسفانه کمتر از دو درصد تجارت گاز را در اختیار دارد. امیدواریم با مذاکرات و تفاهم نامه‌ها و عقد قرارداد‌های جدیدی که با ترکمنستان و کشور‌های همسایه خواهیم داشت، بحث تجارت گاز اعم از واردات، صادرات، سوآپ و ترانزیت افزایش یابد.

وزیر نفت درباره قرارداد‌های نفتی با عمان گفت: قرارداد‌های نفتی با کشور عمان شاید بیش از ۲۰ سال مورد بحث و مذاکره بود. میدان نفتی هنگام با کشور عمان مشترک است. توافق کردیم این میدان به صورت یکپارچه در یک کمیته مشترک تخصصی مورد اکتشاف و توسعه پیگیری کنیم. ابتدا مطالعات این میدان را آغاز می‌کنیم و سپس به سمت توسعه آن می‌رویم.

اوجی همچنین با رد مجدد افزایش قیمت بنزین گفت: شایعات در این مورد زیاد است تا فکر و افکار مردم را به هم بریزند؛ بار‌ها اعلام شده که دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد. سهمیه‌های بنزین نیز تغییری نمی‌کند و مطابق گذشته خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->